
       2013 WI App 130 
COURT OF APPEALS OF WISCONSIN 

PUBLISHED OPINION 
 

Case No.:  2012AP1682  

Complete Title of Case:  

†Petition for Review Filed. 

 

 ANGELA TERRY, 

 

  PLAINTIFF-APPELLANT,† 

 

 V. 

 

JOURNAL BROADCAST CORPORATION, A NEVADA CORPORATION, 

JOURNAL COMMUNICATIONS, INC., MAUREEN MACK, JOHN MERCURE, 

JOURNAL BROADCAST GROUP, INC., WILLIAM BERRA, A/K/A BILL 

BERRA, STEPHANIE GRAHAM, PAUL E. KRITZER, MARK A. 

STRACHOTA, SEAN BRIGGS, PAUL BALISTRERI, GREGG 

SCHRAUFNAGEL, EXECUTIVE RISK INDEMNITY, INC. AND AMERICAN 

INTERNATIONAL SPECIALITY LINES  INSURANCE COMPANY, 

 

  DEFENDANTS-RESPONDENTS. 

 
  
 

Opinion Filed:  October 15, 2013 

Submitted on Briefs:   June 4, 2013 

Oral Argument:    

  

JUDGES: Curley, P.J., Kessler and Brennan, JJ. 

 Concurred:  

 Dissented:  

  

Appellant  

ATTORNEYS: On behalf of the plaintiff-appellant, the cause was submitted on the briefs 

of Gary W. Thompson of Thompson Law Offices, S.C. of Milwaukee. 

  

Respondent  

ATTORNEYS:  On behalf of the defendants-respondents, the cause was submitted on the 

brief of Robert J. Dreps of Godfrey & Kahn, S.C. of Madison. 



 2 

 

2013 WI App 130 

COURT OF APPEALS 

DECISION 

DATED AND FILED 
 

October 15, 2013 
 

Diane M. Fremgen 

Clerk of Court of Appeals 

 

  

NOTICE 

 

 This opinion is subject to further editing.  If 

published, the official version will appear in 

the bound volume of the Official Reports.   

 

A party may file with the Supreme Court a 

petition to review an adverse decision by the 

Court of Appeals.  See WIS. STAT. § 808.10 

and RULE 809.62.   

 

 

 

 

Appeal No.   2012AP1682 Cir. Ct. No.  2008CV1361 

STATE OF WISCONSIN  IN COURT OF APPEALS 

  

  
  

ANGELA TERRY, 

 

  PLAINTIFF-APPELLANT, 

 

 V. 

 

JOURNAL BROADCAST CORPORATION, A NEVADA CORPORATION, 

JOURNAL COMMUNICATIONS, INC., MAUREEN MACK, JOHN MERCURE, 

JOURNAL BROADCAST GROUP, INC., WILLIAM BERRA, A/K/A BILL 

BERRA, STEPHANIE GRAHAM, PAUL E. KRITZER, MARK A. 

STRACHOTA, SEAN BRIGGS, PAUL BALISTRERI, GREGG 

SCHRAUFNAGEL, EXECUTIVE RISK INDEMNITY, INC. AND AMERICAN 

INTERNATIONAL SPECIALITY LINES  INSURANCE COMPANY, 

 

  DEFENDANTS-RESPONDENTS. 

 

  

 

 APPEAL from orders of the circuit court for Milwaukee County:  

FRANCIS T. WASIELEWSKI, Judge.  Affirmed. 

 Before Curley, P.J., Kessler and Brennan, JJ. 



No.  2012AP1682 

 

3 

¶1 KESSLER, J.    Angela Terry appeals multiple orders of the circuit 

court, all stemming from her defamation action against the Journal Broadcast 

Corporation, its respective insurers, and multiple other parties.  We affirm.
1
   

BACKGROUND 

¶2 Angela Terry is a Milwaukee school bus driver who ran a part-time 

wedding video service known as “Angie’s Wedding Videos.”  On February 2, 

2006, a Milwaukee-area news station, WTMJ-4, aired a broadcast focusing on a 

couple that had not received their video seven months after the wedding.  The 

couple, Jana and Chad Uebele, contacted the news station and the two were 

interviewed by the station’s investigative reporter, John Mercure.
2
   

¶3 The Uebeles and another couple, Robin and Ryan Sliga, each paid 

Terry $1000 in advance of their weddings, but neither couple received their videos 

within the ten to twelve weeks estimated in Terry’s video brochure.  The Uebeles 

received their video approximately seven months after their wedding; the Sligas 

received their video over a year after their wedding.  The news station’s broadcast 

reported the couples’ struggles to obtain their videos.  We described portions of 

the broadcast in our previous decision addressing Terry’s claims against the 

Uebeles: 

Mercure … interviewed Terry at her home.  Clips of the 
interviews, as well as clips of a confrontation between 

                                                      
1
  On an unrelated note, this court observes that document 47 in the record does not 

appear to have any relationship to the instant proceedings.  We direct that, upon remittitur, the 

clerk of the circuit court shall ensure that this item is removed from this record and filed 

appropriately. 

2
  Terry also filed suit against the Uebeles, alleging libel, slander and negligence.  That 

lawsuit was the subject of a separate appeal, in which we affirmed the circuit court’s order 

granting summary judgment in favor of the Uebeles.  See Terry v. Uebele, No. 2009AP2381, 

unpublished slip op. ¶1 (WI App Jan. 19, 2011). 



No.  2012AP1682 

 

4 

Mercure and Terry, were made part of an investigative 
broadcast which aired on February 2, 2006.  The segment 
also contained the following statement from Chad: 

“You feel like you’re being robbed, and the worst part of it 
is it’s like in plain daylight, it’s not like you don’t know 
who it is.” 

It additionally contained a statement from Mercure 
indicating that the wedding video was to be provided to the 
Uebeles within 10 weeks of the wedding. 

Following the broadcast, approximately seven 
months after the Uebeles’ wedding, the couple received 
their video.  The Uebeles were again interviewed by 
Mercure and WTMJ-4 aired a follow-up broadcast on 
March 9, 2006, in which the Uebeles expressed their 
disappointment in the quality of their video.  The segment 
contained the following statements from Jana and Mercure: 

“The video she’d showed us and what we got ... I think that 
there are some big differences and I guess I was 
disappointed in some instances where I heard her voice in 
the background.  I really don’t want her voice on my 
wedding video.”—Jana. 

“[T]he quality [of the video] is well below what they were 
promised.”—Mercure. 

A description of the Uebeles experience, as well as 
Mercure’s confrontation with Terry, were posted on 
Mercure’s professional blog.  Terry filed suit against the 
Uebeles, as well as various media defendants, including 
WTMJ-4, its parent company, Mercure, and various station 
executives. 

See Terry v. Uebele, No. 2009AP2381, unpublished slip op. ¶¶4-6 (WI App Jan. 

19, 2011) (quotation marks added; second set of ellipses and brackets in Terry). 

¶4 The confrontation we addressed in our previous opinion involved 

portions of Mercure’s at-home interview with Terry: 

Mercure:  When someone pays you a thousand dollars and 
gives you their baby pictures and signs you up to capture 
their most precious day and you don’t deliver, some people 
are going to think that’s a scam. 



No.  2012AP1682 

 

5 

Terry:  [Makes throat cutting gesture] End of interview.  
Good bye.  Okay, you can leave now. 

¶5 Terry’s son, who was present during the interview, forcibly 

attempted to remove Mercure from Terry’s home, and Terry put her hand in front 

of the camera lens.  The video portion of this confrontation was broadcast unedited 

from Terry’s throat-cutting gesture until she closed the door on Mercure. 

¶6 The February 2, 2006 broadcast also featured an interview with 

Elmer Prenzlow, a consumer affairs specialist with the Department of Agriculture, 

Trade and Consumer Protection.  Based on the Uebeles’ complaint to his state 

office, Prenzlow told viewers he thought the Uebeles had been “ripped off” by 

Terry: 

I think they absolutely got ripped off.  They paid $1,000 for 
this product.  They didn’t receive the product they paid for.  
And that, we think, would be a violation of Wisconsin law. 

Prenzlow testified in his deposition that he told Mercure that Terry’s legal 

violation could potentially be civil or criminal. 

¶7 Following the February 2, 2006 broadcast, Prenzlow received 

complaints from other customers of Angie’s Wedding Videos and required Terry 

to identify for him all of the customers still waiting for her to complete their 

wedding videos.  Later that month, Terry identified twelve such couples, not 

counting the Uebeles or Sligas.  Prenzlow required Terry to periodically report to 

him on her progress in completing those videos and kept the State’s file on her 

business open for another year “to make sure that there were no additional 

violations or complaints.”  Prenzlow testified he thought the complaints against 

Terry “could have been referred” for prosecution, but he did not do so because she 

cooperated with his office. 



No.  2012AP1682 

 

6 

¶8 In March 2006, WTMJ-4 aired a follow-up interview between 

Mercure and the Uebeles, as well as between Mercure and the Sligas.  In that 

broadcast, Mercure addressed the resolutions of the customer complaints by 

stating:  “The I-team can expose a problem and consumer protection can take the 

legal action necessary to get a solution.  In this case, they certainly did that.” 

¶9 On January 25, 2008, Terry filed the action underlying this appeal, 

based on the news stories broadcast in February and March 2006, and the 

corresponding internet version of those reports.  In a Second Amended Complaint, 

Terry filed numerous causes of action against WTMJ-4, Mercure, Journal 

Broadcast Corporation, Journal Broadcast Corporation’s in-house counsel, and 

multiple other defendants.  As relevant to this appeal, Terry’s complaint alleged 

multiple causes of action based in defamation, all stemming from the reports and 

the promotional advertisement.  The statements and quotations at issue are: 

• Mercure’s statement in the February 2006 broadcast that the Uebeles 

“were told [that] their video would be done in 10 weeks.” 

• Mercure’s implication that Terry participated in fraudulent business 

practices based on the following statements, as taken from Terry’s 

complaint, made in the February 2006 broadcast, a February 2006 

Weblog Publication, and the March 2006 broadcast: 

 February 2006 broadcast. 

Mercure:  “Angela Terry was facing criminal charges.” 

Mercure:  “Newly Weds Ripped Off.” 

Mercure:  “A Videographer ripped off bride and groom and 
roughed us up.” 

Mercure:  “It’s a scam.” 



No.  2012AP1682 

 

7 

Prenzlow:  “I think they [the Uebeles] absolutely got ripped 
off.” 

Mercure:  “Problem is, her business is no longer there.” 

Mercure:  “[Y]ou have their baby pictures and they have 
nothing.” 

Mercure:  “When someone pays you a thousand dollars, 
gives you their baby pictures and signs you up to capture 
their most precious day and you don’t deliver some people 
are going to think that’s a scam.” 

Mercure:  “You’re robbing these people.  You’re cheating 
these people.” 

Prenzlow:  “It’s an absolutely heartbreaking story.  
Whenever you see a young couple who is victimized as part 
of their wedding.” 

Mercure [to Prenzlow]:  “Do you think these consumers got 
ripped off[?]” 

Prenzlow’s response:  “I think they absolutely got ripped 
off.” 

Mercure and anchor Carol Me[e]kins regarding where the 
Uebeles’ pictures and videos were, and Mercure made the 
statement that:  “at this point we really do not know.  We 
don’t know for sure if Angie Terry has the video if she has 
the pictures.  She wouldn’t answer that question.” 

 February 2006 Weblog Publication.[
3
] 

“Videographer that ripped-off beautiful bride and excited 
groom.” 

Mercure:  “How is this not a scam?” 

“The couple’s messages and emails to Angie’s office went 
unanswered.” 

“Angie’s office is empty.” 

  

                                                      
3
  We do not list all of the statements Terry complains of from the weblog publication 

because many of the statements are repeated from the February broadcast. 



No.  2012AP1682 

 

8 

March 2006 follow-up broadcast. 

Mercure:  “The I-team can expose a problem and consumer 
protection can take the legal action necessary to get a 
solution.  In this case, they certainly did that.” 

• The false implication that Terry is a “freakish and dangerous person that 

the public should avoid,” based on the following statements, images and 

sounds made either on the promotional advertisement, the broadcasts, or 

the weblog:
4
 

Promotional Advertisement. 

Channel-4 “falsely portrayed her as a freakish and 
dangerous person.”  The video clip of the teaser promos 
produced in January 2012 states:  “It was their perfect day 
(pause) until she came along.”  Video clip shows altered 
images of Terry, scary music and throat cutting movement. 

 February 2, 2006 Broadcast. 

“[T]hat Angela Terry was facing criminal charges.” 

“The I-Team’s Mercure tracked down the videographer, 
and that’s when he got attacked literally.  [T]hat’ s scary.” 

“A Videographer ripped off bride and groom and roughed 
us up.” 

“You’re robbing these people.  You’re cheating these 
people.” 

Broadcasting of the brawl which took place in Terry’s 
home prompted by Mercure’s failure to leave when asked 
and the cameraman brushing/pushing Terry’s hand. 

The story contained Mercure’s statement directed to Terry 
“Get your [bleep] hands off me.  You better get your 
[bleep] hands off me.  You don’t touch me.” 

                                                      
4
  The statements are taken from Terry’s complaint. 



No.  2012AP1682 

 

9 

February 3, 2006 – Weblog Publication. 

Title – “When Angie Attacks[.]” 

March 9, 2006 Broadcast. 

Mercure:  “The I-team can expose a problem and consumer 
protection can take the legal action necessary to get a 
solution.  In this case, they certainly did that.” 

(Some formatting altered; some capitalization omitted; some punctuation altered.) 

¶10 The circuit court granted the Uebeles’ motion for summary 

judgment—a ruling we affirmed.
5
  Following remittitur, multiple motions were 

made.  The circuit court denied Terry’s motion for additional discovery, in which 

she sought video clips of the promotional advertisement the news station used to 

promote the February 2006 broadcast.  Terry also sought to depose the news 

station’s in-house counsel, Paul Kritzer.  The circuit court denied the motion.  

Terry also filed a motion for summary judgment arguing libel per se.  On January 

12, 2012, the news station provided Terry with the promotional advertisement 

clips she sought.  Terry moved to amend the pleadings to conform to the evidence.  

The circuit court denied the motion.  Finally, in a thoughtful, well-reasoned 

decision, the circuit court granted summary judgment in favor of the news station 

and the multiple other media defendants, denied Terry’s libel per se summary 

judgment motion, and thereby dismissed all of Terry’s claims.  The circuit court 

concluded that there was no basis for any of Terry’s claims because all of the 

statements at issue were either opinions or were substantially true. 

¶11 Terry now appeals multiple decisions of the circuit court.  First, 

Terry appeals the circuit court’s summary judgment order in favor of the media 

                                                      
5
  The Uebeles’ motion for summary judgment was decided by the Honorable Dennis P. 

Moroney. 



No.  2012AP1682 

 

10 

defendants dismissing all of her claims.  She also appeals the circuit court’s denial 

of:  (1) summary judgment on her libel per se claim; (2) her motion to amend the 

pleadings; (3) her motion to compel the deposition of Kritzer; and (4) her 

independent causes of action in negligent and intentional infliction of emotional 

distress.  We address each argument in turn.  Additional facts are included as 

relevant to the discussion. 

DISCUSSION 

I.  Summary Judgment in Favor of the Media Defendants. 

¶12 Terry argues that the circuit court erroneously granted summary 

judgment for the media defendants for a multitude of reasons.  She contends that:  

(1) material facts are in dispute; (2) statements and images from the broadcasts, 

promotional advertisements and the web blog were defamatory; (3) the circuit 

court erroneously dismissed her misappropriation and invasion of privacy claims; 

and (4) the circuit court adopted “an adverse competing inference to an admittedly 

false statement.”  (Some capitalization omitted.)  We disagree. 

A.  Standard of Review. 

¶13 “Summary judgment is appropriate to determine whether there are 

any disputed factual issues for trial and to avoid trials where there is nothing to 

try.”  Bay View Packing Co. v. Taff, 198 Wis. 2d 653, 672, 543 N.W.2d 522 (Ct. 

App. 1995) (quotation marks and citation omitted).  In matters concerning the law 

of defamation, we have explained the summary judgment standard as follows: 

Summary judgment may be particularly appropriate in 
defamation actions in order to mitigate the potential 
“chilling effect” on free speech and the press that might 
result from lengthy and expensive litigation.  While we 
apply the same methodology as the trial court when 



No.  2012AP1682 

 

11 

reviewing a summary judgment motion, we owe no 
deference to the conclusion of the trial court.  Indeed, the 
United States Supreme Court has declared that in 
defamation cases “an appellate court has an obligation to 
‘make an independent examination of the whole record’ in 
order to make sure ‘that the judgment does not constitute a 
forbidden intrusion on the field of free expression.’”  As 
such, we first examine the pleadings to determine whether 
they state a claim for relief.  If the pleadings state a claim 
and the responsive pleadings join the issue, we then must 
examine the evidentiary record to analyze whether a 
genuine issue of material fact exists or whether the moving 
party is entitled to a judgment as a matter of law.  Further, 
“[o]n summary judgment, we must draw all justifiable 
inferences in favor of the non-moving party, including 
questions of credibility and of the weight to be accorded 
particular evidence.” 

Id., at 672-73 (internal citations, quoted sources and footnote omitted; brackets in 

Bay View Packing). 

¶14 “The elements of a defamatory communication are:  (1) a false 

statement, (2) communicated by speech, conduct, or in writing to a person other 

than the person defamed, and (3) the communication is unprivileged and is 

defamatory, that is, tends to harm one’s reputation so as to lower him or her in the 

estimation of the community or to deter third persons from associating or dealing 

with him or her.”  Mach v. Allison, 2003 WI App 11, ¶12, 259 Wis. 2d 686, 656 

N.W.2d 766 (Ct. App. 2002).  “The ‘statement’ that is the subject of a defamation 

action need not be a direct affirmation, but may also be an implication.”  Id.  “In a 

defamation action brought by a private figure against a media defendant, the 

plaintiff has the burden of proving that the speech at issue is false; this 

requirement is imposed in order to avoid the chilling effect that would be 

‘antithetical to the First Amendment’s protection of true speech on matters of 

public concern.’”  Id., ¶13 (citation omitted).  “A defamatory communication may 

consist of a statement in the form of an opinion, but a statement of this nature 



No.  2012AP1682 

 

12 

is actionable only if it implies the allegation of undisclosed defamatory facts as the 

basis for the opinion.”  RESTATEMENT (SECOND) OF TORTS  § 566 (emphasis 

added).  “The principle of ‘fair comment’ afford[s] legal immunity for the honest 

expression of opinion on matters of legitimate public interest when based upon a 

true or privileged statement of fact.”  Milkovich v. Lorain Journal Co., 497 U.S. 

1, 13 (1990) (quotation marks and citation omitted). 

B.  Material Facts in Dispute. 

¶15 Terry argues that genuine issues of material fact exist as to two 

statements:  (1) an allegation made by Mercure during the February 2, 2006 

broadcast that Terry “was facing criminal charges”; and (2) a statement by 

Mercure during the same broadcast that the Uebeles “were told [that] their video 

would be done in 10 weeks.”  Neither statement presents a genuine issue of 

material fact. 

¶16 First, the statement that Terry “was facing criminal charges” was 

substantially true.  See Lathan v. Journal Co., 30 Wis. 2d 146, 158, 140 N.W.2d 

417 (1966) (It is not “necessary that the article or statement in question be true in 

every particular.  All that is required is that the statement be substantially true.”).  

Prenzlow, a consumer affairs specialist employed by the State of Wisconsin, 

testified that Terry’s conduct could potentially constitute a violation of Wisconsin 

consumer and criminal laws.  Prenzlow stated that he did not refer Terry to the 

District Attorney’s Office because after the February 2, 2006 broadcast, she 

cooperated with the Department of Agriculture, Trade and Consumer Protection 

and the issues between Terry and her customers were successfully mediated.  We 

disagree with Terry that the term “facing criminal charges” necessarily implied 

that she was actually criminally charged.  None of the broadcasts or corresponding 



No.  2012AP1682 

 

13 

internet stories stated that Terry was actually charged with a crime.  In the context 

of the broadcast and Prenzlow’s statements, it is clear that “facing criminal 

charges” meant that Terry could potentially be charged for the failure to provide 

paying couples with their wedding videos, which was true.  There is no issue of 

material fact as to this statement. 

¶17 Terry also contends that Mercure’s statement indicating that the 

Uebeles “were told [that] their video would be done in 10 weeks” presents an issue 

of material fact because “the undisputed fact is that Terry represented to her 

customers and in her wedding brochure” that the ten to twelve week completion 

time frame was an estimate.  We have already addressed this issue in Terry, No. 

2009AP2381, unpublished slip op. ¶18, when we stated: 

That Mercure did not clarify the timeframe was an estimate 
or that it was ten to twelve weeks, rather than just ten, does 
not undermine the substantial truth of the statement.  It is 
not disputed that the Uebeles were provided with a general 
timeframe but received their video approximately seven 
months after their wedding.  The statement therefore cannot 
be proven false[.] 

Therefore, there is no issue of material fact regarding Mercure’s statement as to 

the timeframe of the Uebeles’ video completion. 

C.  Defamatory Statements. 

¶18 Terry also argues that numerous statements made either during the 

February 2, 2006 broadcast, the promotional advertisement for the broadcast, the 

March 9, 2006 broadcast, or on the news station’s website, were defamatory.  We 

disagree. 

¶19 A statement is defamatory if it “‘tends to harm one’s reputation so as 

to lower him or her in the estimation of the community or to deter third persons 



No.  2012AP1682 

 

14 

from associating or dealing with him or her.’”  Torgerson v. Journal/Sentinel, 

Inc., 210 Wis. 2d 524, 534, 563 N.W.2d 472 (1997) (citation omitted).  “A person 

who claims that his or her reputation has been unlawfully damaged by something 

someone else has said must first establish that the words are not true and are 

capable of a defamatory meaning.”  Freer v. M & I Marshall & Ilsley 

Corp., 2004 WI App 201, ¶8, 276 Wis. 2d 721, 688 N.W.2d 756 (emphasis 

added).  “‘In determining whether language is defamatory, the words ... must be 

construed in the plain and popular sense in which they would naturally be 

understood.’”  Maguire v. Journal Sentinel, Inc., 232 Wis. 2d 236, 249, 605 

N.W.2d 881 (Ct. App. 1999) (citation omitted; ellipses in Maguire).  The context 

and circumstances in which the statements were made are also to be 

considered.  Frinzi v. Hanson, 30 Wis. 2d 271, 276, 140 N.W.2d 259 (1966).  It is 

not “necessary that the article or statement in question be true in every particular.  

All that is required is that the statement be substantially true.”  Lathan, 30 Wis. 2d 

at 158. 

¶20 Terry points to a long list of allegedly defamatory statements and 

images which she contends led to the false implications that she was engaged in 

fraudulent business practices and that she was a “freakish and dangerous person 

that the public should avoid.”  (Capitalization omitted.)  We address both 

allegations. 

1.  Fraudulent Business Practices. 

¶21 Terry argues that the following statements, taken either from the 

broadcasts, the promotional advertisement, or the corresponding website, implied 

that she engaged in fraudulent business practices: 

  



No.  2012AP1682 

 

15 

February 2, 2006 Broadcast. 

Mercure:  “Angela Terry was facing criminal charges.” 

Mercure:  “Newly Weds Ripped Off.” 

Mercure:  “A Videographer ripped off bride and groom and 
roughed us up.” 

Mercure:  “It’s a scam[.]” 

Prenzlow:  “I think they [the Uebeles] absolutely got ripped 
off.” 

Mercure:  “Problem is, her business is no longer there[.]” 

Mercure:  “[Y]ou have their baby pictures and they have 
nothing[.]” 

Mercure:  “When someone pays you a thousand dollars, 
gives you their baby pictures and signs you up to capture 
their most precious day and you don’t deliver some people 
are going to think that’s a scam[.]” 

Mercure:  “You’re robbing these people.  You’re cheating 
these people.” 

Prenzlow:  “It’s an absolutely heartbreaking story.  
Whenever you see a young couple who is victimized as part 
of their wedding[.]” 

Mercure [to Prenzlow]:  “Do you think these consumers got 
ripped off[?]” 

Prenzlow’s response:  “I think they absolutely got ripped 
off.” 

Mercure to anchor Carol Me[e]kins regarding where the 
Uebeles’ pictures and videos were:  “[A]t this point we 
really do not know.  We don’t know for sure if Angie Terry 
has the video if she has the pictures.  She wouldn’t answer 
that question.” 

 February 3, 2006 Weblog Publication. 

“Videographer that ripped-off beautiful bride and excited 
groom.” 

Mercure:  “How is this not a scam[?]” 



No.  2012AP1682 

 

16 

“The couple’s messages and emails to Angie’s office went 
unanswered.” 

“Angie’s office is empty.” 

 March 2006, follow-up broadcast. 

Mercure:  “The I-team can expose a problem and consumer 
protection can take the legal action necessary to get a 
solution.  In this case, they certainly did that.” 

¶22 We have already addressed the statement that Terry “was facing 

criminal charges” and have concluded that the statement was substantially true.  It 

is well-settled law that “[t]ruth is an absolute defense to a defamation claim.  It is 

not necessary that the ‘statement in question be true in every particular.  All that is 

required is that the statement be substantially true.’”  Anderson v. Hebert, 2011 

WI App 56, ¶14, 332 Wis. 2d 432, 798 N.W.2d 275 (quoted source and internal 

citation omitted).  For the same reasons, Mercure’s statement that “[t]he I-team 

can expose a problem and consumer protection can take the legal action necessary 

to get a solution.  In this case, they certainly did that[,]” is also not actionable.  

The news station did contact a consumer protection agent.  The agent indicated 

that Terry’s action were potentially legally actionable, and then worked with Terry 

to ensure that her customers received their products.  Mercure’s statement, 

therefore, was substantially true.  With regard to the remaining statements, we 

agree with the circuit court that they are either statements of opinion, or are 

substantially true. 

¶23 A majority of the statements Terry complains about use some 

variation of the terms “rob,” “ripped off,” “cheat,” “victim” or “scam.”  The media 

defendants maintain that these statements are opinions based in fact, and are 

therefore not actionable.  We agree that all of these terms, in the context in which 

they were used, convey statements of opinion that are not defamatory.  See 



No.  2012AP1682 

 

17 

Milkovich, 497 U.S. at 13 (“The principle of ‘fair comment’ afford[s] legal 

immunity for the honest expression of opinion on matters of legitimate public 

interest when based upon a true or privileged statement of fact.”) (one set of 

quotation marks and citation omitted).  Although opinions are not completely 

exempt from the realm of defamatory communications, an actionable opinion must 

be blended with an expression of fact and must imply “‘the assertion of 

undisclosed defamatory facts as a basis of the opinion.’”  Milsap v. 

Journal/Sentinel, Inc., 100 F.3d 1265, 1268 (7th Cir. 1996) (citation 

omitted).  The use of these terms all stemmed from the fundamental fact that Terry 

did not deliver a product within the time the purchasers believed it was promised 

despite paying for it.  That Terry did not give the Uebeles their video until seven 

months after their wedding is not in dispute.  That Terry did not give the Sligas 

their video until thirteen months after their wedding is also not in dispute.  

Although Terry provides us with dictionary definitions of all of the words she 

challenges, all of which she claims imply criminal behavior, we note that “[w]hile 

some connotations of [a] word may encompass criminal behavior, others do not.”  

See McCabe v. Rattiner, 814 F.2d 839, 842 (1st Cir. 1987).  In the context of the 

entire news broadcast, advertisement and web story, all of which detailed the 

struggles the couples went through to obtain videos they paid for but had not 

received, the terms Terry complains of are not actionable.  A reasonable viewer or 

reader of these media stories would not take the terms to convey anything other 

than what the stories reported:  local couples paid in advance for wedding videos 

that they did not receive until months after their weddings.  The same rationale 

applies to Mercure’s statements regarding Terry’s possession of the couples’ baby 

pictures—the statements were substantially true.  Terry did have the pictures while 

the couples did not have their videos.  The statements are not actionable.  See 

Milkovich, 497 U.S. at 20 (“[A] statement of opinion relating to matters of public 



No.  2012AP1682 

 

18 

concern which does not contain a provably false factual connotation will receive 

full constitutional protection.”). 

¶24 With regard to the statement that Terry’s business “is no longer 

there[,]” we agree with the circuit court that the news station promptly corrected 

itself within the same broadcast.  In the actual broadcast, Mercure went to Terry’s 

place of business, but Terry was not present, prompting the statement “[p]roblem 

is, her business is no longer there.”  The corresponding internet story reported that 

“Angie’s office is empty.”  Almost immediately after stating that Terry’s business 

was “no longer there[,]” however, Mercure appeared at Terry’s Milwaukee-area 

home to interview her.  The broadcast revealed that:  (1) Terry did, indeed, still 

live in Milwaukee; (2) Terry did not take money from multiple couples and leave 

town; and (3) Terry was still working on the videos for the couples she owed, 

thereby implying that she was still in business.  The statement on the web story 

that “Angie’s office is empty” was true—at the time Mercure and his crew went to 

Angie’s office, she was not present.  Neither of these statements is defamatory. 

2.  Implication that Terry is a “freakish and dangerous person.” 

¶25 Terry argues that the following broadcast statements, images and 

sounds, support her argument that she was portrayed as a “freakish and dangerous 

person”: 

Promotional Advertisement. 

Channel-4 “falsely portrayed her as a freakish and 
dangerous person.”  The video clip of the teaser promos 
produced in January 2012 states:  “It was their perfect day 
(pause) until she came along.”  Video clip shows altered 
images of Terry, scary music and throat cutting movement. 

February 2, 2006 Broadcast. 

“[T]hat Angela Terry was facing criminal charges.” 



No.  2012AP1682 

 

19 

“The I-Team’s Mercure tracked down the videographer, 
and that’s when he got attacked literally.  [T]hat’ s scary.” 

“A Videographer ripped off bride and groom and roughed 
us up.” 

“You’re robbing these people.  You’re cheating these 
people.” 

Broadcasting of the brawl which took place in Terry’s 
home prompted by Mercure’s failure to leave when asked 
and the cameraman brushing/pushing Terry’s hand. 

Mercure’s statement directed to Terry “Get your [bleep] 
hands off me.  You better get your [bleep] hands off me.  
You don’t touch me.” 

February 3, 2006 – Weblog Publication. 

Title – “When Angie Attacks[.]” 

March 9, 2006 Broadcast. 

Mercure:  “The I-team can expose a problem and consumer 
protection can take the legal action necessary to get a 
solution.  In this case, they certainly did that.” 

(Some formatting and punctuation from the complaint altered.) 

¶26 With regard to the statements and images concerning the “brawl” 

Terry describes, we conclude that Terry fails to show how they are 

defamatory.
6
  In essence, Terry is challenging the way in which she was portrayed 

in so far as the music and video edits are concerned, but she does not have a cause 

of action for the words that were used to portray her.  None of the videos or web 

stories Terry challenges use the term “freakish and dangerous person.”  See WIS. 

STAT. § 802.03(6) (2011-12)
7
 (requiring parties alleging libel or slander to state 

                                                      
6
  We have already addressed many of the statements Terry complains of in this section 

and decline to do so again. 

7
  All references to the Wisconsin Statutes are to the 2011-12 version unless otherwise 

noted. 



No.  2012AP1682 

 

20 

“the particular words complained of” in the complaint).  The video shows an 

incident—Terry’s son attempting to forcibly remove Mercure from Terry’s 

home—and Mercure’s and Terry’s reactions to the incident.  Corresponding 

statements were used to describe the incident.  As stated, “truth is an absolute 

defense” in defamation actions.  Denny v. Mertz, 106 Wis. 2d 636, 643, 318 

N.W.2d 141 (1982).  Terry cannot maintain a defamation action for how she feels 

she was portrayed.  None of the specific spoken or written words present causes of 

action in defamation. 

D.  Misappropriation and Invasion of Privacy. 

¶27 Terry also argues that the circuit court erroneously dismissed her 

misappropriation and invasion of privacy claims.  Terry argues that her image was 

misappropriated, contrary to WIS. STAT. § 968.31(1),because the news station used 

an image of Terry making a “throat cutting” gesture when it “was taken in her 

home without her consent.”  She also contends that the news station violated WIS. 

STAT. § 995.50, the invasion of privacy statute, when it continued to film inside 

her home after she declared the interview over.  We disagree with both claims. 

1.  Misappropriation. 

¶28 Terry contends that pursuant to WIS. STAT. § 968.31, the wiretap 

statute,
8
 her image was misappropriated because she was recorded without her 

consent.  The circuit court dismissed this claim, finding it inadequately pled.  

Terry’s complaint neither cites to § 968.31, nor makes any claims pertaining to 

intercepted communications.  Section 968.31, at its core, addresses surreptitious 

                                                      
8
  Terry does not specify which specific section of WIS. STAT. § 968.31 she believes the 

media defendants violated. 



No.  2012AP1682 

 

21 

interception and subsequent disclosure of wire, electronic or oral communications.  

To the extent Terry argues that communications between the news station and 

herself were intercepted, we conclude that her complaint does not adequately 

address this issue.  Even if Terry had adequately pled a violation of § 968.31, 

however, we conclude that the record does not support her claims.  The undisputed 

facts demonstrate that there were no “oral communications” to intercept.  

WISCONSIN STAT. § 968.27(12) defines oral communication as:  “any oral 

communication uttered by a person exhibiting an expectation that the 

communication is not subject to interception under circumstances justifying the 

expectation.”  Terry allowed the news crew into her home, was aware at all times 

the camera was rolling and knew that her interaction with Mercure was being 

recorded.  Terry had no reasonable expectation that her statements were “not 

subject to interception”—the camera was rolling as she pushed Mercure and his 

crew out of her home.  The same rationale holds true for Terry’s argument that the 

station broadcast her image without her consent. 

2.  Invasion of Privacy. 

¶29 Terry contends that the circuit court erroneously dismissed her 

invasion of privacy claim because she argues that the news station violated WIS. 

STAT. § 995.50
9
 when it continued to film her after she said “end of interview.”  

                                                      
9
 WISCONSIN STAT. § 995.50, as relevant, provides: 

 Right of privacy.  (1) The right of privacy is recognized in this state…. 

 …. 

(2) In this section, “invasion of privacy” means any of the 

following: 



No.  2012AP1682 

 

22 

Terry argues that the news station went on to use her wrongfully obtained image 

for advertising purposes.  Again, Terry did not adequately plead the elements of an 

invasion of privacy claim.  Rather, as the circuit court noted, Terry’s invasion of 

privacy claim is “more of an attempt to impose the false light provision … false 

light is not part of our invasion of privacy law.”  Moreover, under the facts of this 

case, a party’s nonperformance of a paid-for service led to an investigative news 

report.  Mercure’s interview with Terry, though contentious, served a legitimate 

public interest—consumer affairs reporting where the consumers had arguably 

been treated unfairly.  After the interview initially aired, twelve other couples 

came forward with complaints against Terry.  We decline to conclude that a 

reporter’s interview with the accused party constitutes an invasion of privacy 

under § 995.50. 

E.  Adverse Competing Inference. 

¶30 Terry also contends that the circuit court erroneously granted 

summary judgment for the media defendants because the court adopted “an 

adverse competing inference to an admittedly false statement” when it found 

Mercure’s statement “[p]roblem is, her business is no longer there[,]” to be 

inaccurate, but still granted summary judgment in the media defendants’ favor.  

We have already concluded that this statement is not defamatory because, though 

                                                                                                                                                              
(a) Intrusion upon the privacy of another of a nature highly 

offensive to a reasonable person, in a place that a reasonable 

person would consider private or in a manner which is actionable 

for trespass. 

(b) The use, for advertising purposes or for purposes of trade, of 

the name, portrait or picture of any living person, without having 

first obtained the written consent of the person or, if the person is 

a minor, of his or her parent or guardian. 

…. 



No.  2012AP1682 

 

23 

inaccurate, it was immediately rectified within the same broadcast.  The 

competing inference Terry argues—that she engaged in a fraudulent business—

was resolved by Mercure’s interview with Terry in her home, which confirmed 

that Terry did not leave town with her customer’s money, was still living in 

Milwaukee, and was still actively engaged in her business.  In considering the 

broadcast as a whole, “‘not in detached fragments,’” it is clear that the circuit court 

did not adopt an adverse competing inference.  See Mach, 259 Wis. 2d 686, ¶31 

(citation omitted). 

II.  Libel Per Se. 

¶31 Terry argues that the circuit court erroneously denied her motion for 

summary judgment on the issue of libel per se.  Terry contends that Mercure’s 

statement during the February 2, 2006 broadcast “you’re robbing these people, 

you’re cheating these people,” constitutes libel per se because, she contends, it 

accused her of committing a crime.  We disagree. 

¶32 In Martin v. Outboard Marine Corp., 15 Wis. 2d 452, 460, 113 

N.W.2d 135 (1962), our supreme court explained the theory of “libel per se.”  The 

court stated that: 

[l]ibel per se and slander per se have been used to mean 
actionable per se and sometimes confused with it.  The 
distinction between defamation, which is actionable by 
itself, or per se, and that which requires proof of special 
damages is not the same as the distinction between 
language which may be defamatory on its face or may 
convey a defamatory meaning only by reason of extrinsic 
circumstances. 

Id.  The court clarified that “all libels are actionable without alleging or proving 

special damages,” but stated that “[i]t is the function of the court to determine in 



No.  2012AP1682 

 

24 

the first instance whether a communication published in the form of libel or 

slander is capable of a defamatory meaning.”  Id. at 461. 

¶33 Here, we have already concluded that the phrase “you’re robbing 

these people, you’re cheating these people,” in this context is not capable of 

defamatory meaning.  Although Terry provides us with dictionary definitions of 

the terms “rob” and “cheat,” we conclude that “[w]hile some connotations of the 

word may encompass criminal behavior, others do not.”  See McCabe, 814 F.2d at 

842.  Examining the statements in the context of the entire broadcast makes it 

clear that Mercure’s statement did not imply criminal behavior.  The broadcast 

accurately described the Uebeles’ characterization of their experience with Terry 

and formed the basis of Mercure’s statement.  Mercure’s statement was one of 

opinion and did not constitute libel per se. 

III.  Motion to Amend the Pleadings. 

¶34 Terry contends that the circuit court erroneously denied her motion 

to amend the pleadings “to conform to the evidence” pursuant to WIS. STAT. 

§ 802.09(2).  Terry’s motion concerned the video recording of the promotional 

advertisement, which the news station did not produce to Terry’s counsel until 

January 12, 2012.  Terry sought leave to plead the exact content of the 

promotional video.  The circuit court denied the motion, finding that her proposed 

amendment would add nothing to her claim because Terry had a script of the 

promotional advertisement, which she obtained in 2008. 

¶35 The circuit court has wide discretion regarding amendment of 

pleadings and will not be reversed absent an erroneous exercise of 

discretion.  Wiegel v. Sentry Indem. Co., 94 Wis. 2d 172, 184, 287 N.W.2d 796 

(1980).  “However, the standard contemplates that the discretion will be exercised 



No.  2012AP1682 

 

25 

and that the basis for the court’s reasoning will be set forth in the record.”  United 

States Fire Ins. Co. v. E. D. Wesley Co., 100 Wis. 2d 59, 63, 301 N.W.2d 271 (Ct. 

App. 1980), modified, 105 Wis. 2d 305, 313 N.W.2d 833 (1982).  Both events 

occurred here. 

¶36 WISCONSIN STAT. § 802.09(2) allows amendments to conform to the 

evidence “[i]f issues not raised by the pleadings are tried by express or implied 

consent of the parties.”  We held in Thom v. OneBeacon Ins. Co., 2007 WI App 

123, ¶25, 300 Wis. 2d 607, 731 N.W.2d 657, that the statute allows for 

amendments to pleadings if certain issues are tried, though not raised by the 

pleadings.  (“There was no trial in this case, only arbitration.  [The party] 

provides no authority indicating the term ‘tried’ in the statute refers to anything 

but a trial.”).  Similarly, there was no trial in this case.  Terry’s claims were 

dismissed on summary judgment.  Moreover, the circuit court stated its reasons for 

denying Terry’s motion on the record—the court recognized that allowing Terry to 

amend the pleadings in litigation which had been pending for multiple years would 

add nothing to her claim.  Although Terry claims there are differences between the 

script she received in 2008 and the video she received in 2012, there are no 

material differences.  The statement Terry sought to add to her pleadings appears 

in both scripts.  The circuit court did not erroneously exercise its discretion. 

IV.  Terry’s Motion to Compel the Deposition of the News Station’s In-House 

Counsel. 

¶37 Terry contends that the circuit court erroneously denied her motion 

to compel the deposition of Kritzer.  Terry argues that communications between 

Mercure and Kritzer regarding approval of broadcast scripts were subject to the 



No.  2012AP1682 

 

26 

crime-fraud exception to attorney-client privilege.
10

  The basis of Terry’s motion 

was her contention that Mercure engaged in purposeful conduct intended to 

destroy Terry’s reputation, and that Kritzer “green light[ed]” Mercure’s conduct 

by approving Mercure’s use of the phrase “you’re robbing these people, you’re 

cheating these people.”  We have held in this opinion that the phrase Terry 

complains of is not defamatory.  As such, it could not support the crime-fraud 

exception to attorney-client privilege. 

V.  Negligent and Intentional Infliction of Emotional Distress. 

¶38 A claim for negligent infliction of emotional distress contains three 

elements:  “(1) that the defendant’s conduct fell below the applicable standard of 

care, (2) that the plaintiff suffered an injury, and (3) that the defendant’s conduct 

was a cause-in-fact of the plaintiff’s injury.”  Bowen v. Lumbermens Mut. Cas. 

Co., 183 Wis. 2d 627, 632, 517 N.W.2d 432 (1994).  Additionally, “a plaintiff 

must prove ... severe emotional distress; but the plaintiff need not prove physical 

manifestation of that distress.”  Id. 

¶39 Terry contends that the circuit court erroneously dismissed her 

claims of negligent and intentional infliction of emotional distress, which Terry 

argues were independent of her defamation claims.  Terry alleges that the news 

station’s false broadcast and Mercure’s conduct resulted in the loss of her wedding 

video business, which in turn led to severe depression and suicidal ideations. 

                                                      
10

  WISCONSIN STAT. § 905.03(4)(a) provides an exception to the general rule of attorney-

client privilege if “the services of the lawyer were sought or obtained to enable or aid anyone to 

commit or plan to commit what the client knew or reasonably should have known to be a crime or 

fraud.” 



No.  2012AP1682 

 

27 

¶40 The circuit court dismissed Terry’s claims, finding that they were 

derivative of her defamation claims.  In her brief-in-chief, Terry states:  “Terry’s 

emotional distress claims should be recognized to have arisen … separately and 

independently from the physical confrontation and verbal epithets spoken by 

Mercure in Terry’s home.”  Terry’s complaint states that her negligent and 

intentional infliction of emotional distress claims rest on the news station’s “duty 

not to broadcast or publish false and/or inaccurate statements about the plaintiff.”  

Because Terry’s complaint does not address the “physical confrontation and verbal 

epithets spoken by Mercure in Terry’s home,” we do not address these issues on 

appeal.  See State v. Dowdy, 2012 WI 12, ¶5, 338 Wis. 2d 565, 808 N.W.2d 691 

(issues not raised or considered in the trial court will not be considered for the first 

time on appeal). 

¶41 Because the contents of the broadcast were not false or defamatory, 

Terry cannot prove that the media defendants violated any standard of care.  

Accordingly, Terry does not have a claim for negligent infliction of emotional 

distress.  The circuit court correctly granted summary judgment on this claim. 

¶42 Similarly, Terry cannot prove the elements of a claim for intentional 

infliction of emotional distress.  Such a claim requires a showing of four elements:  

(1) the defendant intended to cause emotional distress by his or her conduct; (2) 

that the conduct was extreme and outrageous; (3) that the “conduct was a cause-in-

fact of the plaintiff’s emotional distress; and (4) that the plaintiff suffered an 

extreme disabling response to the defendant’s conduct.”  Rabideau v. City of 

Racine, 2001 WI 57, ¶33, 243 Wis. 2d 486, 627 N.W.2d 795.  Again, the lynchpin 

of Terry’s claim—falsity—is missing.  Accordingly, we cannot conclude that the 

media defendants engaged in “extreme and outrageous” conduct. 



No.  2012AP1682 

 

28 

CONCLUSION 

¶43 For the foregoing reasons, we affirm the circuit court on all grounds.  

To the extent Terry raised issues not addressed by this opinion, we conclude that 

our decision on the numerous issues set forth here resolves all other issues argued 

by Terry. 

By the Court.—Orders affirmed. 

 



 

 
 
 


		2017-09-21T17:03:34-0500
	CCAP




